banner3

19 Mart 2024 Salı

Veyis Güngör'den yeni bir kitap: Avrupa Türkleri Üzerine Düşünceler.

Kütahyalı 'bisiklet taksici' Köln'ü turistlere anlatıyor

Antalya'da çalışırken tanıştığı bir Alman ile evlenen Kütahyalı Sargın, 11 yıl önce yerleştiği Almanya'nın Köln kentinde 2 yıldır kendisine ait bisiklet taksiyle yolcu taşıyor.

16 Ekim 2017 Pazartesi 12:06

Köln - Almanya'nın Köln kentinde bisiklet taksi işleten 43 yaşındaki Kütahyalı Celal Sargın, 2 yıldır turistlere kentin turistik mekanlarını gezdiriyor, tanıtıyor.

Köln'ün en fazla ziyaret edilen mekanların başında gelen Çikolata Müzesi önünde bisiklet taksisiyle müşteri bekleyen Sargın, yaptığı açıklamada, genç yaşlarında Antalya'da turizm sektöründe çalıştığını söyledi.

Yaz tatili için Antalya'ya gelen bir Alman kadınla 11 yıl önce evlenip Almanya'nın Köln kentine yerleştiğini belirten Sargın, ülkede farklı işlerde çalıştığını anlattı.

Sargın, 2 yıl önce Köln'de bir bisiklet taksi aldığını belirterek, şöyle konuştu:

"Köln'de 40 bisiklet taksi bulunuyor. Birisini ben işletiyorum ve bisiklet taksisi bulunan tek Türk de benim. Bisiklet taksi hem ulaşım hem de turistik gezi amaçlı kullanılıyor. Genellikle gezi amaçlı tercih ediliyor. Köln Belediyesi, bisiklette benim dışımda 2 yetişkin, 1 çocuk taşımamıza izin veriyor. Köln'e gelen turistleri gezdiriyorum. Turistik yerlere götürüyorum, tarihi mekanları, müzeleri anlatıyorum. Bisikletle Köln gezisinin saati 40 avro, tanıtım isterlerse 60 avro oluyor. Taksiye göre daha iyi oluyor bisiklet çünkü biz her yere rahatça girebiliyoruz. Turistler de bisikletle gezmeyi seviyor."

Ulaşım amaçlı olarak da hizmet verdiklerini, ilk kilometreye 7 avro, sonraki her kilometreye 5 avro aldıklarını aktaran Sargın, "İyi kazanıyoruz. Cuma ve cumartesi günleri geceleri de çalışıyoruz. Sabah 05.00'e kadar iş oluyor. Diğer günler ise saat 12.00-20.00 arası çalışıyoruz." dedi.